مراحل ساخت هواپیمای فوق سبک
اینم عکسهایی که قول
داده بودم
دسته چهار جهته برای تغییر حالت شهپره ها
اینم ملخ هواپیما که خیلی براش زحمت کشیدیم یعنی خود هواپیما یه طرف ملخش یه طرف
جنسش هم از چوب گردو هست
اینم چرخ های هواپیما که یک بار به خاطر بالانس نبودن عوض کردیم و از مدل دیگه ای استفاده کردیم
ترمز های هواپیما که بعد تعویض چرخها درست کردیم
آخرین فناوری روز دنیا رو میتونید تو این ترمز ها ببینید
که فکر خودم بود
داخل بال بزرگ
چند تا عکس دیگه
عکسهایی از پیدا کردن و تنظیم ثقل هواپیما
نظرات شما عزیزان:
بهت افتخار میکنم.منم تو فاز خودتم. از خدا میخوام تو زندگیت بهت کمک کنه و کارهای بعد رو بترررکووونی و اولین پرواز رو به سلامتی تجربه کنی
چون من اسکلت مانند اسکلت هواپیمای شما درست کرمدم همینجا گیر دارم ممنون میشم اگه جواب بدین
پاسخ: سلام داداش ممنون
پاسخ: سلام دوست عزیز همه چی از کامپیوترم حذف شده تنها چیزایی که دارم همینایی هستن که تو وبلاگ هست
کل وزن با خلبان 140 کیلو هست
قدرت موتور 26اسب هست
دور موتور6750 هست
ملخ روهم از تهران خریدم
و علت اینکه من هنوز پرواز نکردم اینکه تجربه پرواز ندارم.
و در مورد هواپیمای شما توصیه میکنم اصلا تست نکنین . هواپیمای شما ممکنه بتونه تو زمین صاف حرکت کنه ولی تیکاف نه.
http://iransolid.persianblog.ir/post/10/
دوست عزیز تلاشت قابل تحسینه اما وسیلت یه سری اشکالات داره.
طراحی بدنه مشکل اصلیه این وسیلست .بعد از اون ملخ وسیله نباید یه تیکه باشه و باید از چنار باشه
خیلی عالی بود.
امید وارم دفعات بعد چیزای بی نقص تری ارائه کنید
من هم در حال ساخت یک هواپیمای فوق سبک هستم و خیلی امید دارم که بتونه پرواز کنه
عکسها در وبلاگ موجود می باشد
هر یردسیز الله یاریز اولسون
حدودا 2سال میشه که این وبلاگ رو چک میکنم ولی هیچ پیشرفتی ندارین نه فیلم پرواز و موتور رو گذاشتین نه عکس گذاشتین
یکم فعالتر بشین خیلی خوب میشه.
متاسفانه تو ایران شما باید حدودا 6000 ساعت با این هواپیما پرواز کنین تا مجوز بدن که کار سختیه ولی واسه تفریح خوبه من خودم خلبانم یکی از استاد خلبانهای ما هواپیمای فوق سبک کانارد داره میسازه که کار بزرگیه تو ایران
ولی چون حمایت میشن خوب پلو میرن با قوانین هم کاملا اشنا هستن و تو سازمان هم اشنا دارن
به هر حال منتظر آپدیت وبلاگت هستم
capt.saeed
پس چی شد پرواز نکردید ؟
پاسخ: سلام دوست عزیز شرمنده خیلی وقت بود وبلاگ سر نزده بودم الان رو یه پرژه دیگه کار میکنم پرواز نکردیم
پاسخ:سلام نقشه ها رو گم کردم شرمنده
به نظرم وزن هواپیمات زیاده و بیشتر باید از چوب استفاده کنی بجز قسمت اصلی شاسی
پاسخ:سلام دوست عزیز ممنون از شما ولی تو این هواپیما ها خطرناکه از چوب استفاده بشه چون اعتمادی بهش نیست
قبلا هم ازتون خواستم فیلمی از کارکرد موتور بگذارید .اگر امکان داره .ممنون میشم اگه نگید تنبلی نمیزاره
موفق باشید
پاسخ:سلام حسین جان ببخشید که شما رو منتظر گذاشتم به خدا هر چی داشتم تو کامپیوتر پاک شده دار و ندارم رفت بازم از شما معذرت میخوام
پاسخ: سلام رضا جان دم شما هم گرم ممنون از لطفتون شما راست میگی باید با محاسبات میساختیم انشالله اگه خدا توفیق داد دفعه بعدی با محاسبات میسازیم
سلام
من تصمیم دارم یک هواپیما از همین مدل بسازم اما از بعضی جاهای اون سر در نمیارم مثل دسته چهار جهته و تغییر شهپره ها ممنون میشم جواب بدید و کارتون حرف نداره با تشکر
پاسخ: سلام محمد جان برای ساخت دسته های کنترل روشهای مختلفی وجود داره و شما باید متناسب با هواپیمای خودتون اونا رو بسازین یکم تو اینترنت تحقیق کنین میفهمین امیدوارم موفق باشین
پاسخ: سلام دوست عزیز ممنون از راهنماییتون
پاسخ: یاشا
چند تا سوال فنی داشتم
1- انجینت مال چی هست آیا موتور ژنراتور هست؟
2-قدرت موتر چقدر هست و تعداد دور موتور
3- وزن موتور چقدر می باشد؟
ممنون میشم به سوالاتم پاسخ بدهید.
منتظرم
پاسخ:سلام دوست عزیز سوالاتتون رو تو نظرات دوستان دیگه جواب دادم اگه نگاه کنین موفق باشی
پاسخ: ممنون وحید لطف داری
پاسخ:سلام موتور ایگل
پاسخ: سلام محمد عزیز شما لطف دارین
دوست گرامی تبریک می گویم موفق باشید
حسن
پاسخ:سلام اقا حسن ممنون از لطف شما
آقا کارتون جای تحسین داره !
منم دارم ی کارهایی میکنم ، البته امید به پروازش ندارم !
به وبلاگم سر بزنید ، منتظر نظراتتون هم هستم ،
یا علی
http://www.tokman-co.blogsky.com/
پاسخ:;کارت خوبه موفق باشی
اگر فیلمی ار کارکرد موتور بذارید .ممنون میشم
پاسخ: سلام تنبلی نمیزاره که سعی میکنم حتما بزارم
پاسخ:سلام دوست عزیز ما ملخ رو محاسباتی نساختیم با عیار چشم ساختیم ولی خیلی دقت کردیم حدود 2 هفته طول کشید واین که کار سختی بود کل هواپیما یه طرف ملخش یه طرف اونم با امکانات ابزاری کم
پاسخ:سلام اینطور که شما گفتین وزن هواپیماتون خیلی سبک میشه احتمالش زیاده جواب بده اگه جواب نداد موتور 200 حتما جواب میده
دم شما هم گرم
پاسخ:سلام دوست عزیز خوشحال شدم امیدوارم موفق باشید
پاسخ:سلام دوست عزیز واقعا ما رو خوشحال کردین
الکتریکی کار می کنم فکر نکنی از اون براشس کوچک ها اندازه موتورهواپیمای توه اما کمی بزرک تر
دوست عزیزم نمیخوام این حرفم باعث بی انگیزگی شما بشه اما به نظر من این فقط میتونه یه ماکت باشه و قابل پرواز نیست لطفا در متریال تجدید نظر بفرمایید.
پاسخ:سلام دوست عزیز حق با شماست اشکالات زیادی داره ولی اگه موتورش قوی باشه امکان پروازش هست ولی امنیت نداره ممنون از شما
از اینکه پاسخ دادید ممنون.
بنده تمامی اطلاعات مربوط به طراحی و ساخت هواپیما رو کاملا مسلط هستم اگر مایل باشید حاضرم بصورت رایگان کار محاسبات را انجام دهم
پاسخ:سلام آقا عباس عزیز هر وقت تصمیم به شروع هواپیمای جدید گرفتیم به شما زحمت میدیم راستش در مورد محاسبات اطلاعات زیادی نداریم
پاسخ:اگه نیاز داشتیم حتما خوشحال هم میشیم
L=1/2 R Cl S V*2
L=W=وزن
R=چگالی هوا
Cl=ضریب لیفت بسته به فرم بال
S=سطح بال
V=سرعت به توان 2
اگر اطلاعات بیشتر خواستید در خدمت هستم
پاسخ:سلام این هواپیما اگه موتورش قدرتمند باشه 85 درصد بلند میشه ولی اشکالاتش خیلی زیاده
کارتون قابل تحسینه و تبریک میگم.
چقدر به هواپیمایی که ساختین اعتماد دارین؟من درباره اطلاعات شما چیزی نمیدونم اما پیشنهاد میدم حتما قبل از تست پرواز هواپیماتون را به یه فرد متخصص و با تجربه نشون بدید تا اگر اشکالی هست برطرف بشه و خدای ناکرده در پرواز مشکلی براتون پیش نیاد.
راستی شما چند سالتونه(میبخشید فضولی میکنم اما کنجکاوم بدونم)
همیشه موفق باشید.....
پاسخ:سلام شما محبت دارین من 23 سالمه
کارتون به هر نتیجه ای برسه چه پرواز چه کرش بسیار تحسین برانگیزه....
نظر من اینه که ای کاش اولین مدل رو به صورت گلایدر و با روش دویدن و پرش در سراشیبی تست میکردین و بعد موتور دارش میکردید.
نظر دومم اینه که به جای آهن حتما از الومینیوم استفاده کنید...
کاور بال جنسش چیه ؟بهترین جنس برای این کار پاچه های فلکس و بنر هست.
پاسخ:ممنون دوست عزیز نظر لطف شماست جنس بال از بنر هست
شاهکاره که از یه روستا تونستین این کار رو انجام بدین اگه ممکن باشه منابع اعم از کتاب و سایت اینترنتی رو به ایمیلم بفرستین و عکسهای کاکپیت رو هم بذارین سایتتون پیشنهاد خاصی ندارم چون بیشتر خلبانی میکنم تا تو ساخت هواپیما درگیر بشم ولی بهتره تو نمونه های بعدی از مواد کامپوزیت استفاده کنی که به علت سبک بودن شاید با موتورهای با توان ضعیف هم انعطاف پذیریش رو زیاد کنی .
ساق قالاسیز ساق اولون.
پاسخ: سلام دوست عزیز یاشیاسان منابع ما بیشتر تو اینترنت بود سایت هاش یادم رفته
خوش به حالتون که کارتون خلبانیه
پاسخ:سلام ممنون شما لطف دارین الان فکر کنم قیمتش 800 هزار تومن باشه دورشم فک کنم 3000 باشه ولی ملخ سرعتشو پایین میاره
اگر جای شما بودم، پارچه های بال را باز میکردم و سرتاسر قسمت بالای لبه حمله بال را ، حداقل به عرض 25 سانتیمتر با یک ورق میپوشاندم و بعد پارچه کشی میکردم. ورق مقوای چسب خورده هم برای این منظور کفایت میکند. حفظ شکل پروفیل ایرفویل اهمیت زیادی دارد.
فاصله بین دو بال را هم بپوشانید.
پاسخ:سلام ممنون از لطفتون حتما تو کارهای بعدی از تجربیات شما ها استفاده میکنم
امیدوارم موفق باشید .چه موقع هواپیمارو پرواز میدید ماهم بیاییم
پاسخ:فعلان جایی پیدا نکردیم کامل تست کنیم خبرتون میکنم
خوشم اومد که یکی تو شهر مون از این کارا میکنه
کاش می تونستم کمکتون کنم و لی سر رشته ای ندارم
راستی کدوم روستایید؟
پاسخ:سلام همشهری اردت داریم روستای سرنق (سارنا)